Kje se splača oglaševati [na internetu]

Odgovor na vprašanje kje se splača oglaševati se, po številnih marketinških študijah, skriva v tem, da uspete najti pravi “marketing mix” za ustrezno količino oglaševanja, na različnih spletnih in drugih medijskih, kanalih.

Medtem, koe nekatere študije dokazujejo, da je tv oglaševanje, še vedno tisto, ki doseže največ gledalcev, je po drugi strani tudi ogromno študij, ki dokazujejo, da je spletno oglaševanje, zdaleč najbolj natančno in targetirano (saj je učinke tega kje se splača oglaševati, najlažje izmeriti). Vir slike: 1 – How to choose the right advertising mix for your business

kje se splača oglaševati

Za tiste, ki se sprašujete kje se splača oglaševati zato, da prodate svoj izdelek ali storitev, na internetu, je spodaj predstavljenih nekaj najpogostejših možnosti za spletno oglaševanje.

V nadaljevanju zapisa preverite še prednosti in slabosti predstavljenih možnosti oglaševanja, še nadaljne poglavje pa govori o tem kje se splača oglaševati, specifično za Slovenijo.

Ob prebiranju nasvetov za oglaševanje bodite pozorni na to, da različne možnosti oglaševanja, predstavljajo priložnost za enkratno prodajo, nekatere druge pa za to, da v predstavljenih idejah oglaševanja, redno vzpostavitve svojo prisotnost in preko tiste možnosti za oglaševanje, zgradite svojo stalno prisotnost, reden branding in stabilen, dolgoročen prodajni in oglaševalski kanal.

NAMIG: Če se zanimate za oglaševanje podjetja na spletu vKoraku.si, potem boste na povezavi našli pregled spletnih oglaševaslkih možnosti, prikazane primere oglaševanja in tudi cene posameznih oglaševalskih kanalov.

Katere so najpogostejše možnosti oglaševanja na internetu

Najpogostejše možnosti oglaševanja na internetu so tiste, kjer se nahaja največ spletnih uporabnikov. To pa so največje spletne platforme z zdaleč največ obiskovalci:

  • Google
  • YouTube
  • družabna omrežja (Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest,….)
  • spletni forumi
  • oglaševalske spletne strani z oglasi (v Sloveniji Salomon, Bolha, itd…)
  • Amazon
  • itd

Ko iščete najbolj ustrezno možnost kje se splača oglaševati vaš produkt oz. storitev bodite pozorni na to, da izberete ustrezno možnost oglaševanja, saj ni vsaka, izmed zgoraj omenjenih oglaševalskih možnosti, ustrezna in primerna za vsak produkt in storitev.

Spodaj so zato, v nadaljevanju, opisane prednost in slabosti, zgoraj omenjanih oglaševalskih platform.

Prednosti in slabosti različnih možnosti za spletno oglaševanje

Kaj se splača oglaševati na Google Ads

Na Google ads se splača oglaševati sezonske izdelke, dražje izdelke, za katere potrebujejo kupci več razmisleka in primerjav, storitve (npr. ometi, fasade,…) in pa tudi druge artikle, ki se prodajajo v spletnih trgovinah (oblačila, nakit, šolske potrebščice, itd..)

Na Google Ads oglasih se splača biti prisoten tudi, ko moramo nekaj prodati na hitro (npr., da imamo določeno akcijo izdelkov).

Kaj se splača oglaševati s pomočjo SEO optimizacije na Googlu

Druga pot “oglaševanja” na Googlu, ki za razliko od Google Ads oglaševanja, sicer ne stane, je SEO optimizacija. A se promoviranje produktov in storitev čez postopek SEO optimizacije splača za produkte, ki so celo leto zanimivi za prodajo (t.i. evergreen produkti), hkrati pa moramo vedeti, da optimizacija spletnih strani, vzame več časa (tudi let).

Če z Google Ads do kupcev pridemo takoj (in zato damo denar), čez SEO optimizacijo pridemo do kupcev šele čez leta in mesece, a nam za to ni treba odšteti denarja.

NAMIG: Če se boste lotili oglaševanja in promocije podjetja oz. vaše spletne strani ali online trgovine, na Googlu, s pomočjo SEO optimizacije, je na povezavi Optimizacija internetnih strani Seo-Praktik, objavljen celoten postopek kako optimizirati spletno stran.

SEO optimizacija je močno povezana s pisanjem bloga, o tem kako s pisanjem bloga povečati prodajo v spletni trgovini, smo pisali na povezavi.

Primer oglaševanja poročnih šopkov s pomočjo SEO optimizacije

Če v Google vtipkate ključno besedo “poročni šopek”, boste opazili, da se spletna stran Sanjski-Sopek, s ključno besedo poročni šopek, med neplačanimi prikazi spletnih strani, na prvi strani Googla, pojavlja kar dvakrat.

To ni rezultat Google Ads oglaševanja, ampak Google SEO optimizacije spletne strani za ključno besedo poročni šopek:

google seo oglasevanje porocni sopek

Če upoštevate, da ključno besedo poročni šopek, vsak mesec, v Google, vtipka cca. 390 uporabnikov Googla, se tako, skozi več mesecev, nabere ogromno obiskovalcev, ki si ogledajo poročne šopke Sanjskega šopka.

Kaj se splača oglaševati na YouTubu

Na YouTube gremo obiskovalci in uporabniki po zabavo. Gledamo glasbene video spote, prebiramo informativne in poučne vsebine, sledimo življenju znanih, ipd…

Zato se na YouTube splača oglaševati informativne vsebine in pa tudi storitve. Hkrati je YouTube odlična platforma, da na njem oglašujemo vsebine, ki nam pomagajo “jačati” število sledilcev, naročnikov, itd…, katerim lahko poskušamno kasneje prodati čez druge spletne kanale (npr. družabna omrežja ali email marketing).

Dokaz, da se na YouTubu splača oglaševati npr. pohištvo…

Poglejte spodnjo sliko:

Na zgornji sliki lahko vidite, da se za ključno besedo “pohištvo”, prikazujejo kar trije plačani oglasi. Več kot je na posameznem spletnem kanalu (v tem primeru na YouTubu) plačanih oglasov, bolj ste lahko prepričani, da se podjetjem oglaševanjem, na tistem spletnem kanalu, splača. V nasprotnem zagotovo oglaševanja na posameznem kanalu ne bi bilo, saj podjetja ne želijo investirati svojih marketinških budžetov tja, kjer se oglaševanje ne splača.

V nekaterih primerih ni potrebno, da oglaševanje na YouTubu, izvajamo ves čas. Pogosto se YouTube oglaševanje uporabi zato, da se vzpostavi brand name in prepoznavnost blagovne znamke, kasneje pa se za učinkoviot in prodajno usmerjeno oglaševanje, uporabijo drugi spletni kanali.

Spletna trgovina Pohistvo123.si, ki med ostalim pohištvom prodaja tudi svoje, večini kupcev pohištva, zelo poznane klubske mizice, je svoj pohod pred desetletjem začela na YouTubu, danes pa se ji za oglaševanje bolj splača Google (ads + SEO optimizacija).

Kaj se splača oglaševati na Facebooku

Na Facebooku ljudje “nastopajo” kot osebna bitja, ne toliko kot podjetja. Facebook je izme dvseh socialnih omrežij, zdaleč najbolj “socialno” omrežje, ki povezuje prijatelje, sosede, znance, sošolce, itd…

Hkrati uporabljajo ljudje Facebook za prebiranje tračev, vicev in zabavo. Ker je omrežje “hitro”, (na njem se objave zelo hitro spreminjajo in tonejo v pozabo), se na Facebooku splača prodajati t.i. hipne izdelke. Izdelke o katerih ni potrebno preveč razmisliti, niso predragi, so nam pa všeč.

Sem sodijo oblačila, storitve ličenja in urejanja nohtov, obutev, nakit in dekoracija, ipd….

Primer oglaševanja otroških oblačil na Facebooku

Spodaj poglejte primer oglaševanja otroških oblačil trgovinice Bambini:

Kot rečeno že zgoraj, se izdelke za široko rabo, kamor sodijo tudi otroška oblačila in tudi npr. oblačila za nosečnice, zelo splača oglaševati na Facebooku. Trgovinica Bambini uporablja strategijo promocije na Facebooku, v Sloveniji očitno zelo učinkovito, saj so se za isto taktiko oglaševanja odločili tudi za svojo trgovini Bambini na Hrvaškem.

Zakaj se na LinkedIn-u splača oglaševati finančne storitve [primer Prva bonitetna hiša Maribor]

LinkedIn omrežje je vrhunsko družabno omrežje, ki je prvenstveno namenjeno podjetnikom. Zato se na LinkedIN-u splača oglaševati vsem podjetjem, ki delujejo v finančni panogi, kakor tudi podjetjem ki delujete na področjih BTB prodaje.

Dodatno, se še posebej splača oglaševati podjetje na LinkedIN-u tistim podjetjem, ki želite prodreti na tuje trge, saj LinkedIn uporablja kar čez 600 milijonov podjetij širom celega sveta.

Spodnja slika prikazuje primer LinkedIn profila za podjetje Bonitetna hiša ebonitete.si, iz Maribora:

linkedin oglasevanje bonitetna hisa

Iz podobnih razlogov, boste na LinkedIN našli še vse ostale finančne družbe in podjetja. Spodaj je primer podjetja Triglav Skladi na LinkedIN-u:

linkedin oglasevanje triglav skladi

Kje se splača oglaševati na spletu – specifično za prodajo v Sloveniji

Kot možnosti oglaševanja, kjer se splača tudi oglaševati in so značilne samo za Slovenijo, izpostavimo pe možnost oglaševanja na Bolhi, spletnem salomonovem oglasniku in drugih portalih, ki omogočajo oddajo oglasov.

Nepremičnine se splača npr. oglaševati na nepremicnne.net, avtomobile zagotovo na avtonet, itd…

Čeprav pa obstajajo tudi takšni, ki za oglaševanje svoje dejavnosti, ne uporabljajo nobenega oglaševanja. Primera, ki za povečanje prometa na svojem spletnem portalu, uporablja izključno SEO, sta na primer:

Viri in dodatne informacije

1 – How to choose the right advertising mix for your business