Kaj je seo?

Vas zanima kaj je seo?

Seo je izraz za search engine optimization, po slovensko – optimizacija spletnih strani za iskalnike, sam izraz SEO pa se uporablja za aktivnosti, ki jih izvajamo na spletu z namenom, da je naša spletna stran vidna čim večjemu številu spletnih uporabnikov (najpogosteje tako, da s SEO optimizacijo poskrbimo za višjo rangiranje spletne strani v iskalniku – saj višja pozicija spletne strani, pomeni večjo izpostavljenost spletne strani, slednje pa več obiskovalcev na našo spletno stran).

kaj je seo

Kaj je SEO danes in kaj je bil SEO včeraj?

Če je v preteklosti veljalo, da seo predstavlja predvsem pisanje člankov in gradnjo povratnih povezav z namenom, da vsebine čim višje rangirajo v iskalniku Google, velja danes, da k SEO prištevamo še tehnično optimiziranje spletne strani (hitrost nalaganja, prilagajanje spletne strano mobilnim napravam, skrb za varnost spletne strani z https certifikatom, ipd..), obenem pa seo zajeman tudi spletni nastop na video kanalu youtube, saj vedno več spletnih uporabnikov, iz leta v leto, zase ustrezne vsebine išče in preglejuje tudi preko youtube video kanala. Obenem pa tudi video vsebine morajo biti dobro seo optimizirane, saj je tudi pri njih večja gledanost in vidnost močno povezana s tem, da so video vsebine, visoko uvrščene v youtubu.

Obenem SEO optimizacija postaja skozi leta vedno bolj kompleksna in zahtevna, saj ne gre zgolj za en, od drugih segmentov spletnega nastopa, ločen spletni kanal, temveč za cel niz med seboj povezanih in integriranih aktivnosti, ki druga drugo dopolnjujejo in sestavljajo učinkovito seo zgodbo (npr. seo optimizacija slik, optimizacija različnih vrst vsebin,: blog zapisi, landing strani, kategorije produktov v spletnih trgovinah ipd…)

Ali se SEO optimizacije priučiti ali jo prepustiti strokovnjakom?

Glede na to, da je seo optimiziranje spletnih strani dolgotrajen in večen proces (borba za najvišja mesta ostaja tudi takrat, ko smo na Googlu že prvi, saj nas bo konkurenca zagotovo želela prehiteti), se je seo optimiziranja pametno priučiti sam. V nasprotnem smo vedno obsojeni na to, da bomo seo morali plačevati strokovnjakom. Hkrati SEO ne prinaša hipnih rezultatov, zato bodo spletne strani, ki šele začenjajo svoj spletni pohod, na začetku morale več staviti na plačljive spletne kampanje in oglase, šele, ko pa bodo s seo dosegale rezultate, pa bodo lahko del svojih sredstev in plačljivih oglaševanj “odklopile” in se vedno bolj osredotočale na organsko pridobivanje spletnih obiskovalcev.

Pri učenju optimizacije spletnih strani, imamo možnost izbire čez digitalno agencijo (ki se s spletno optimizacijo ukvarja že vrsto let) ali pa, da prebiramo bloge in spletne strani, kjer različni seo strokovnjaki objavljajo svoje izkušnje iz optimiziranja spletnih strani.

Ali optimizacija spletnih strani za SEO pomeni avtomatsko povečanje prodaje?

Žal je danes, ne samo v Sloveniji, temveč tudi drugod po svetu, vedno več agencij in tudi posameznikov, ki se ukvarjajo s spletno optimizacijo, mnogi lastniki spletnih strani pa optimizacijo svojih internetnih strani za SEO, izvajajo celo sami. Slednje pa je posledica sklepanja, da dober SEO pomeni povečanje spletne prodaje (brez, da bi za slednjo morali plačevati katerokoli drugo obliko spletnega oglaševanja).

Žal je ta percepcija in dojemanje spletne optimizacije napačno, saj SEO ni povečevanje spletne prodaje, ampak povečevanje vidnosti spletne strani.

Čisto laično zapisano je ta razlika podobna tej, ko si s promocijskimi aktivnostmi prizadevamo, da preko najrazličnejših poti, čimveč ljudi zve ime blagovne znamke naše fizične trgovine, a, žal hitro ugotovimo, da za povečanje prodaje, ni nujno najbolj optimalno (vsaj ne iz stroškovnega vidika), povečevati prepoznavnost trgovine, ampak izvajati aktivnosti, ki dejansko povečujejo prodajo.

Žal mnogo fizičnih in spletnih trgovcev prepozno spozna (nekateri pa celo nikoli), da včasih za povečanje prodaje ni niti dovolj, če povečamo obisk spletne ali fizične trgovine, saj večji obisk ni garancija in zagotovilo, da bomo v trgovini dejansko tudi več prodali.

Primer: spletna stran podjetja Steklarstvo Breg d.o.o. – optimizirana domača stran in ključne podstrani:

Da bi več prodali, lahko v nekaterih primerih, zadošča, da števila obiskovalcev sploh ne povečamo – ampak, da začnemo izvajati aktivnosti, ki povečujejo nakupe obstoječih strank. Zato je nujno poznati razliko med SEO (ki je spletni sinonim za povečevanje organske/naravne vidnosti spletne strani) in CRO (konverzija), ki je spletni sinonim za povečevanje izplena iz obstoječega obiska spletne strani. Seo optimizacija spletnih strani iz vidika povečevanja obiskanosti spletnih strani ter s povezavo k izboljševanju učinkovitosti spletnih strani, je redno opisovana na blogu SeoPraktik, na povezavi.

Dodatni viri:

What is SEO? – SearchengineLand

Begginers guide to seo – Moz